Kapcsolat
Vevőszolgálatunk várja érdeklődését
Reklamáció kezelés szabályzata
Prímaenergia Zrt. számára minden vásárlói vélemény rendkívül fontos. A hozzánk érkező visszajelzéseket, partneri, fogyasztói panaszbejelentéseket minden esetben körültekintően kivizsgáljuk és azokat felhasználjuk folyamataink, szolgáltatásaink és termékeink folyamatos fejlesztésére. Jelen dokumentum rögzíti a Prímaenergia Zrt-hez érkező fogyasztói, partneri bejelentések panaszkezelési szabályait. A jelen dokumentumban használt fogalmak értelmezése megfelel a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvényben foglaltaknak.
A használaton kívül palack leadásáról szóló tájékoztató a weboldal alján éri el!
1. A fogyasztói panasz bejelentése, a vevőszolgálat elérhetősége
a.) Szóbeli panasz esetén:
Telefonon: Prímaeneriga Zrt. központi telefonszámán munkanapokon hétfő, kedd, szerda és csütörtök 07:00 és 17:00 óra, pénteken 07:00 és 15:00 között a 06-80/45-50-50 / 8 menüpont alatt.
b.) Írásbeli panasz esetén:
- E-mailen: vevoszolgalat@primaenergia.hu címen
- Postai levélen: Prímaenergia Zrt. 3014 Hort, Pf.: 29.
c.) Személyes ügyintézés:
- személyes panaszügyintézésre a központi irodában (cím: 1117 Budapest, Alíz utca 3.), csütörtökön 8:30 és 15:30 között, kizárólag a vevoszolgalat@primaenergia.hu email címen előre egyeztetett időpontban van lehetőség.
- palackreklamációra a vásárlás helyén van lehetőség.
2. A panasz kivizsgálása
A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembe vételével történik. Ennek érdekében, valamint a panaszok gördülékeny és hatékony kivizsgálása céljából a Prímaenergia Zrt. a panaszkezelés során a jelen Panaszkezelési Szabályzat szerint jár el.
a.) Szóbeli panasz:
A szóbeli panaszt a Prímaenergia Zrt. azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint orvosolja. Telefonon érkező panaszbejelentés esetén a Prímaenergia Zrt. biztosítja az ésszerű várakozási időn belül történő hívásfogadást és ügyintézést. Egyes kivételes esetekben előfordulhat, hogy vevőszolgálatunk csak hosszabb várakozási idő elteltével érhető el, ilyen esetben a javasoljuk a panasz írásban történő benyújtását.
Prímaenergia Zrt. központi vevőszolgálati telefonjára érkező hívásokat minden esetben egyedi azonosítóval ellátjuk, valamint rögzítjük. A hangrögzítésről a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatást adunk.
Amennyiben a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, telefonos ügyintézőnk jegyzőkönyvet vesz fel és a fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott határidőn belül a megfogalmazott érdemi válasszal egyidejűleg a fogyasztó, szerződött partner részére eljuttatja.
A Prímaenergia Zrt. a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a választ megőrzi. A panasz azonosítására szolgáló egyedi azonosítószámról a szóbeli panasz jegyzőkönyvben történő rögzítése esetén az ügyintéző tájékoztatja a fogyasztót, partnert.
b.) Írásbeli panasz:
Amennyiben az írásbeli panasz kézhezvételét követően nyilvánvalóvá válik, hogy a panasz kivizsgálásához további adatok, információk szükségesek, úgy az ügyintéző haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a fogyasztóval, szerződött partnerrel és azokat beszerzi. Abban az esetben, ha a panasz nem tartalmazza a fogyasztó telefonos elérhetőségét, úgy postai küldemény útján intézkedik az ügyintéző a szükséges adatok, információk beszerzéséről. A válaszadási határidő a fogyasztó, szerződött partner kiegészítő válaszának a Prímaenergia Zrt. által történő átvételétől kezdődik.
Az írásbeli panaszra a Fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott határidőn belül, írásban válaszol.
Adatkezelés
A Prímaenergia Zrt. a panaszok gördülékeny és rövid határidővel történő kezelése érdekében javasolja, hogy a fogyasztók, szerződött partnerek szóbeli vagy írásbeli panaszuk esetén legalább az alábbi adataikat közöljék:
- Szerződött neve;
- vevőszáma, szerződésszáma
- Telephelycíme, levelezési címe;
- Telefonszáma, e-mail címe.
A Prímaenergia Zrt. a fogyasztó, szerződött partner adatait az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal összhangban kezeli, így különösen az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
A fogyasztó, szerződött partner az ügyintézés megkezdésével hozzájárul ahhoz, hogy üzleti elemzési, minőségbiztosítási, adatfeldolgozási, tárolási vagy archiválási célból az adatai a vállalattal szerződéses kapcsolatban álló vállalkozások részére átadásra kerüljön.
A személyes adatok adatkezelésével összefüggő panaszok esetén a Prímaenergia Zrt. Adatvédelmi Szabályzata irányadó.
Jogorvoslat
A panasz teljes vagy részleges elutasítása esetén a Prímaenergia Zrt. válaszában tájékoztatja a fogyasztót vagy a szerződött partnert, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei:
A békéltető testületek elérhetősége a következő linken érhető el: https://bekeltetes.hu/
Egyéb jogorvoslati hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok:
A panaszos lakhelye szerint területileg illetékes járási hivatal, amelynek elérhetőségéről a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon talál pontos információkat.
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
címe: 1054 Budapest, Bajcsy- Zsilinszky u. 52.
levélcím: 1388 Budapest, Pf: 88.
telefon: (1) 459-77-40
e-mail cím: ugyfelszolgalat@mekh.hu
Használaton kívüli palack leadás a Prímaenergia Zrt-nél
A 327/2019. (XII. 20.) Korm. rendelet „a cseppfolyós propán-, butángázok és ezek elegyei tartályban vagy palackban történő forgalmazásáról és átfejtéséről, valamint hatósági felügyeletéről” módosította, újra szabályozta a fogyasztók használaton kívüli PB-gázpalack visszavételét, ártalmatlanítását. A PB-gáz forgalmazó a kijelölt saját vagy a vele szerződött PB-gáz kiskereskedelmi hálózatában biztosítja az átvételt és szervezi meg az átvett, használaton kívüli palackok elszállítását, a biztonságos elhelyezését és a szükséges ártalmatlanítását.
A megfelelően kitöltött nyilatkozat ellenében ezen értékesítési ponton vesszük át ártalmatlanításra a leadott PB-gázpalackját.
Felhívjuk továbbá a figyelmét arra, hogy a
" A PB-gáz fogyasztó birtokában lévő gázpalack rendeltetésszerű használatáért a PB-gáz fogyasztó felelős.”
A használaton kívüli gázpalackot felnyitni, más célra használni veszélyes! Fémhulladékként nem értékesíthető!
A palackok leadásának helyszíneit ide kattintva érheti el
Prímaenergia Zrt. Pébégázpalack Átvételi nyilatkozattal kapcsolatban végzett adatkezeléséhez